• När, var & hur?

    1. Datum: 3/4
    2. Tid: 13.00–17.00
    3. Plats: Capitol, St Eriksgatan 82
    4. Pris: 1 250 kr (ex. moms)
  • Målgrupp

    1. Meatupen vänder sig till dig som jobbar på beställarsidan med marknadsföring, innehåll för webb och andra typer av extern kommunikation.
    2. Även du som arbetar som konsult, kreatör eller liknande och vill lära dig mer om content marketing kommer att ha stort utbyte av eftermiddagen.
  • Mål

    1. Konkreta, fokuserade föredrag
    2. Praktiska lärdomar och inspiration
    3. Lathundar och mallar som underlättar
    4. En bra grund att bygga vidare på och som kompletterar deltagarnas kunskap

En dag som ger nytt bränsle

Meatup Special handlar både om hur du planerar och strukturerar och hur du rent konkret arbetar för att öka effekten av dina ansträngningar.
Lär dig mer om till exempel målgruppsmallning, spridning, video, spelifiering och sociala medier.

  • Plats på scen för:

  • Content Marketing Meatup Special - Hagvall o Sjoman
    Susanne Hägvall & Malin Sjöman, Hägvall & Sjöman
    Strategi och målgrupp

  • Alex Mason - Content Marketing på Svenska
    Alex Mason, Cision
    Spridning / distribution

  • Content Marketing Meatup Special - Sara Öhman
    Sara Öhman
    Undvik fallgroparna


  • Mer info
    Så lägger du grunden för framgångsrik content marketing

    De som lyckas bäst med sin content marketing har en strategi för sitt arbete. Nycklar till framgång är en plan och gedigen kunskap om dina kunder, hur och varför de köper.
    Susanne Hägvall och Malin Sjöman, Hägvall & Sjöman, berättar hur du på ett handfast sätt skaffar dig en bild av dina kunder och deras behov. De berättar också hur du hittar en röd tråd för din content marketing.

    Relevant för medier/kanaler: alla.

  • Mer info

    Sprid innehållet med nätverk

    Planera och producera i all ära – innehåll får sällan egna vingar. Istället gäller det att hjälpa människor att hitta dina guldkorn.
    Alexander Mason, marknads- och försäljningschef på Cision, berättar hur du arbetar med traditionella medienätverk för att sprida ditt innehåll till en svensk, nordisk eller global målgrupp.
    Via konkreta kundcase visar Alex på möjligheter och fallgropar.

    Relevant för medier/kanaler: online.

  • Mer info

    Groparna vi faller i och hur du hoppar över dem

    Varför når vi inte alltid de resultat vi önskar när vi jobbar med content marketing online?
    Sara Öhman har förklaringen.
    Hon går igenom hur du undviker fallgroparna som gör att ditt dyrbara innehåll faller platt och berättar hur du arbetar för att höja nivån på innehållet – både på kort och lång sikt.

    Relevant för medier/kanaler: online (men mycket kan appliceras också offline)

  • Content Marketing Meatup Special - Louise Stigell
    Louise Stigell
    Engagemang/Spelifiering

  • Content Marketing Meatup Special - Lukasz Lindell
    Lukasz Lindell
    video

  • Content Marketing Meatup Special - Annelie Lokko
    Anne-Lie Lokko
    sociala medier


  • Mer info
    Konsten att engagera (och öka sin försäljning)

    Marknadsföring handlar om att väcka intresse och engagemang i målgruppen. Bäst på engagemang är emellertid spelskaparna, som med Flappy bird, Candy Crush Saga, Draw something och andra spel engagerar miljontals världen över.
    Men att tänka ”spel” är ett utmärkt verktyg också i content marketing. Louise Stigell, copywriter och spelifieringsproffs, berättar hur du planerar och producerar innehåll som skapar större engagemang i målgruppen.

    Medier/kanal: online, mobilt

  • Mer info
    Skapa video som ger effekt

    Alla snackar video – men hur gör du egentligen? Och vad krävs för att nå de effekter du eftersträvar?
    Lukasz Lindell, videoproducent på Appelberg Publishing, berättar hur du arbetar med manus, vilken teknik du behöver och hur du ska tänka kring publicering och spridning.

    Medier/kanaler: online, mobilt.

  • Mer info
    Hitta vännerna i sociala medier

    Bra innehåll är guld värt i sociala medier. Lyckas du där, har du möjlighet att skala upp effekten av din marknadsföring flerfaldigt, tack vare ambassadörer, nya leads och organisk spridning.
    Annelie Lokko, digital strateg på Addfriends, berättar hur du arbetar för att maximera effekten av din content marketing i sociala medier – från Facebook till Linkedin och Instagram.

    Relevant för medier/kanal: online, sociala medier

  • Hög tid att boka din plats

    Content Marketing Meatup Special är en investering i bättre resultat.
    Se till att du är en av dem som får biljett!

  • Boka din plats nu!

Om Content Marketing Meatup Special

  • Evenemangsserien Content Marketing Meatup syftar till att lyfta content marketing som marknadsföringsform i Sverige och att skapa en mötesplats för aktiva marknadsförare. Hösten 2013 genomfördes tre välbesökta seminarier i Stockholm.

  • Content Marketing Meatup Special ger konkreta kunskaper vilka kan omsättas till verksamhet direkt. Eventet riktar sig till alla som arbetar med eller vill arbeta med effektiv content marketing.
    Arrangörer av Content Marketing Meatup och Special är Lofvall.se och One Man Show.